DRY FLY

I will only use the dry fly on my hunt after the wonderful trout.The trout and the river will give me the respect that I deserve...If not i will use the frigging nymph!

lördag 21 augusti 2010

Flugan & Öringen

Öringen tog flugan.

Efter att suttit & spanat efter fisk i strömmen, visar sej tillslut en öring.
Öringen står precis på samma ställe som den brukar , det är en fin fisk.
Jag sitter tålamodigt kvar så att fisken känner sej trygg & fortsätter att ta insekter från ytan.
Efter en stund beslutar jag mej för att prova. Jag vadar ut i position, gör ett kast, tar den, jaaa! den tog.
Den bjuder upp till en härlig fight, den går fram & tillbaka i strömmen jag ingen kontroll på öringen.
Efter en stund har jag tagit kontrollen, det börjar närma sej, dags att få öringen i håven.
Tredje försöket att håva den lyckas, öringen ligger i håven.
En mycket vacker öring har tagit min fluga, vilken lycka efter att ha jagat denna öring några dagar,
får jag nu kroka loss flugan ur munnen & bara njuta än en gång av att få ha fightas med denna vackra skapelse som simmar i våra älvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar